SZUKAJ POPRZEZ
NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE
Czeskie góry » Góry Łużyckie i C.Szwajcaria » Wycieczka po okolicy - Swietla pod Lużą

Wycieczka po okolicy - Swietla pod Lużą (Světlá pod Luží)

Trasa rozpoczyna się w Górnej Swietle pod Lużą i stąd idzie dalej po czerwonym znaku szosą w kieruku chaty Luż w osadzie Mysliwny. Tutaj skręca w lewo i wokół góry Luż ciągnie dalej wzdłuż granicy państwowej aż do wierzchu Ptaczinec, na skrzyżowanie dróg turystycznych. Tutaj skręca w lewo i wokół Wrbczego kamienia, Pienkawczego wierzchu, Pięciokościelnego kamienia po niebieskim znaku turystyczny na rozdroże nad Stożeckim łęku. Stąd udamy się w lewo po żółtym znaku turystycznym łagodnie pod górę Bourzny, a następnie schodzimy aż do szosy do miejsca zwanego U Jana pod Małym Stohiem Tutaj możemy zwiedzić ciekawe miejsce zwane Sirny pramen (Źródło siarczane). Przecinam szosę i po żółtym znaku dążymy pod górkę najpierw na wierzch Małego Stohu, skąd idzemy łagodnie w dół nad doliną rzeczki Perzejky aż do dolinnego basenu wodnego Nadieje. Tu na skrzyżowanie skręcamy w lewo i po czerwonym znaku schodzimy spowrotem do gminy Górna Swietla pod Lużą (Světlá pod Luží). Tutaj wycieczka nasza dobiega końca. (Łączna długość wycieczki około 13,5 km).