SZUKAJ POPRZEZ
NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE
Czeskie góry » Góry Izerskie » Trasa - Liberec - Hodkowice

Liberec - Hodkowice nad Mohelką (Hodkovice nad Mohelkou)

Trasa rozpoczyna się w części Liberca Pilinkowie i stąd prowadzi górską dróżką do Hluboke, gdzie skręca w prawo w kierunku chaty turystycznej na Planich pod Jeszczedem. Następnie idzie dalej po drodze grzbietowej do pomniku wielkiego obozu ludu z roku 1870 oraz łagodnie pofałdowanym terenem aż do odludzia U Szamalów. Dalej trasa ta prowadzi otwartym terenem po drodze na Raszowskim grzbiecie i schodzi po drodze aż do Raszowki. Krótko prowadzi szosą a potem skręca po grzbiecie w kierunku Jawornika. Trasa ciągnie się wokół wioski Jawornik, tnie się w górę w prawą stronę dróżką górską do kaplicy a później ciągnie po niebieskim znaku na wierzchołek Jawornika aż do rozroża przy byłej chacie górskiej. Stąd trasa nasza schodzi polną dróżką aż do Zaskala do przystanku autobusowego i stromo schodzi wokół odludzi do doliny Mohelki. Wzdłuż Mohelki prowadzi w kierunku kąpieliska a następnie aż do stacji kolejowej w Hodkowicach nad Mohelką.