SZUKAJ POPRZEZ
NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE
Czeskie góry » Góry Izerskie » Wycieczka po okolicy - Jablonec nad Nisą

Wycieczka po okolicy - Jablonec nad Nisą (Jablonec nad Nisou)

Wycieczka ta rozpoczyna się niedaleko centrum Jablonca nad Nisą, w ulicy Turnwskiej, skąd wychodzi zielony znak turystyczny. Najpierw trasa prowadzi byłą szosą główną w kierunku Pragi a później skręca w lewo do osady Dobra Woda, skąd idzie po niebieskim znaku. Za laskiem na grzbiecie dochodzimy do skaliska znawnego Wyhlidka. Później schodzimy do gminy Wrkoslwice wokół formacji naturalnej Czartów kamień, wielkego głazu, który stoi wolno na czterech mniejszych. Po przekroczeniu szosy trasa ciągnie dalej w górę przez łąkę i las aż do Dolnej Czarnej Studnicy. Z Dolnej Czarnej Studnicy prowadzi serpentynami w kierunku Górnej Czarnej Studnicy aż do chaty turystycznej. Stąd trasa stromo schodzi po zielonym znaku przez lat aż na podnóże grzbietu pryz Nowej Wsi. Następnie prowadzi już po miejscowych drogach do doliny Nowoweskiej Nisy i nad jej prawy brzegiem spowrotem na rynek w Jabloncu nad Nisą. (Łączna długość wycieczki okoko 12 km).