SZUKAJ POPRZEZ
NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE
Czeskie góry » Góry Orlickie » Trasa - Letohrad - Pastwiny - Czihak

Letohrad - Czihak (Čihák)

Trasa prowadzi z rynku w Letohradzie po czerwonym znaku turystycznym aż do rozdroża nad Nekorzi (Nekoř), z niego idzie w lewo do Nekorze (Nekoř). Po około 100 m skręcamy w prawo na polną drogę a następnie idziemy drogą leśną nad Dziką Orlicą według basenu wyrównawczego aż na zachodni skraj odludzi Udoli. Wokół kapliczki idziemy pod górkę wzdłuż odludzi W Koutech do pobliskiej tamy zapory Pastwiny. Następnie droga nasza prowadzi przez Studenską zatokę do przystanka autobusowego w gminie Pastwiny. Z Pastwin trasa ciągnie dalej przez gminę Lhotka szosą do Klaszterca nad Orlicą. Od kościoła droga podnosi się ścieżką nad rzeką a następnie po trasie ścieżki naucznej do doliny Dzikiej Orlicy. Wzdłuż rzeki i prostopadłej ściany Ledrziczkowej skały dobrniemy aż do łączki, gdzie stał zameczek myśliwski Lusthaus. Następnie droga nasza prowadzi przez ławkę ścieżką w skałach do Ziemskiej bramy i szosą aż do odludzi Czihaku.