SZUKAJ POPRZEZ
NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE
Czeskie góry » Góry Orlickie » Wycieczka po okolicy - Desztne w Górach Orlickich

Wycieczka po okolicy - Desztne w Górach Orlickich (Deštné v Orlických horách)

Trasa rozpoczyna się w Desztnem w Górach OrlickichZakouti przy hotelu Orlice. Stąd prowadzi dalej szosą wzdłuż rzeczki Biela i po zielonym i żółtym znaku turystycznym aż do Młyna Szerliszskiego. Latem tędy prowadzi także ścieżka dla kolarzy. Po około 1,5 km oddziela się żółty znak. Ciągle trzymamy się cieku rzeczki aż dotrzemy do hotelu Szerliszki młyn. Tu wychodzimy z parkingu po podnoszącej się szosie leśnej po zielonym znaku turystycznym do rezerwatu przyrody Bukaczka. Prosto na granicy państwowej z Polską zielona trasa dołącza się do czerwonego znaku – Drogi Jiraska. Idziemy dalej wzdłuż granicy państwowej grzbietem przez Szerlich (Šerlich) aż do Chaty Masaryka. Nastalają się tu przepiękne widoki jak w kierunku na Góry Orlickie, tak również na Polskę. Od Chaty Masaryka schodzimy po żółtym znaku turystycznym najpierw łąką a potem przez las mieszany. Przechodzimy przez Dół Szerliski wzdłuż Szerliskiego potoka. Ten żółty znak doprowadzi nas spowrotem do szosy z Zakouti do Młyna Szersliskiego i po niej w lewo spowrotem powrócimy do Desztnego w Górach Orlickich (Długośc wycieczki około 8,5 km).