SZUKAJ POPRZEZ
NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE
Czeskie góry » Góry Izerskie » Wycieczka po okolicy - Liberec, Jeszczed

Wycieczka po okolicy - Liberec, Jeszczed

Wycieczka rozpoczyna się niedaleko stacji końcowej MHD (komunikacja miejska) w Libercu, Górnym Hanychowie i tnie się wgórę po niebieskim znaku w prawo otwartym terenem na zachód. Nad zboczem narciarskim trasa ta wstępuje do lasa i przekracza jezdnię z Liberca do łęku Na wyprzeżi. Drogą leśną ciągnie dalej wzdłuż szosy i później podnosi się stromo w górę aż na skraj lasa, gdzie przechodzi przez asfaltową szóskę z Wyprzeża na Planie, aż dochodzi na rozdroże Nad wyprzeżi. Następnie trasa ta wraz z czerwonym znakiem prowadzi do zboczenia na Jeszczed a później dróżką kamienną pod górkę aż do nadajnika. Z wierzchu Jeszczeda trasa schodzi po dróżce na parking pod Jeszczedem i prowadzi dalej chwilowo szosą a potem w prawo po drodze pod kolejką linową spowrotem do dolnej stacji kolejki linowej. Następnie krótko przez las do Liberca, Górnego Hanychowa. (Łączna długość wycieczki około 6 km)