SZUKAJ POPRZEZ
NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE
Czeskie góry » Góry Izerskie » Wycieczka po okolicy - Liberec

Wycieczka po okolicy - Liberec

Wycieczka rozpoczyna się przy końcowej stacji tramwaju w Libercu, Lidowych sadach i prowadzi łagodnie z górki po szosie do gospody Brzezowa alej, a potem dalej szosą w kierunku na Rudolfow. Tą szosę jednak opuszcza po chwili i prowadzi w prawo polną drogą przez zbocze do Harcowa i wzłuż starego cmentarza aż do miejscowej szkoły. Stąd wycieczka prowadzi na następny grzbiecik, przy krzyżu skręca w lewo na drogę wgórę do lasu. Przed lasem trasa jednak skręca w lewo i po drodze leśnej wstępuje do świerkowego lasu. W prawo nad drogą można zobaczyć Kamienie Anielskie z garnkami skalnymi. Droga ta następnie prowadzi lasami harcowskimi przez Jilowy wierzch do brodzistych dolin Harcowkiego potoka. Trasa wycieczki tutaj łączy się z niebieskim znakiem turystyczny i prowadzi do byłego miejsca odpustowego z „cudowną studzienką” i resztkami drogi krzyżowej. Stąd to już tylko kawałek drogi do Haszlerowej chaty, od której idziemy dalej po zielonym znaku wgórę i potem zboczem Wysokiego Grzbietu. Wycieczka nasza prowadzi prosto na grzbiet i do hotela Weger, od którego to już blisko do Łęku Bedrzichowskiego. Z łęku trasa prowadzi po czerwonym znaku wokół Strażnego buku w drodze powrotnej do Liberca, Lidowych sadów, do których przychodzimy wokół wieliego teatru naturalnego, które jednak obecnie jest nieczynne. (Łączna długość wycieczki około 16 km)